media

Ne glede na to, ali ste zapriseženi kavoholiki ali zvesti ljubitelji čajev, prepričani smo, da ste se tudi vi že kdaj vprašali, kateri od omenjenih napitkov je bolj zdrav. Čeprav se znanost nagiba k temu, da sta v zmernih količinah primerna oba, smo se pri Goody.si odločili, da bomo v današnji objavi vzeli pod drobnogled tako čaje, kot kavo, pretresli bomo njune pozitivne in negativne učinke, ter enkrat za vselej razrešili z zgornjo dilemo. :)


Kava

Redno uživanje kave naj bi ščitilo pred mnogimi boleznimi, kot so: diabetes tipa 1, Parkinsonova bolezen, nekatere oblike raka… Zato je verjetnost prezgodnje smrti zaradi katere od teh bolezni, pri ljubiteljih kave, bistveno manjša v primerjavi s tistimi, ki kave ne marajo.

Kava je polna antioksidantov, ki se uspešno borijo proti prostim radikalom v telesu, njeni učinki pa imajo blagodejen vpliv tako na možgane in kožo, kot na celo telo. Ste vedeli, da že samo vonj kave stimulira delovanje možganov in jih osvobodi stresa, ki nastane zaradi pomanjkanja spanca? Skodelica kave po neprespani noči, je zato idealna izbira za začetek novega dne.

Redno uživanje kave pa ne zmanjšuje zgolj možnosti za razvoj že zgoraj omenjene Parkinsonove bolezni, temveč tudi pomaga ljudem s to boleznijo pri nadziranju njihovega gibanja. Nadalje pitje kave zmanjšuje tudi tveganje za cirozo jeter in Alzheimerjevo bolezen. Kava pa pomaga tudi pri kurjenju maščob, saj pospešuje presnovo; na nas deluje kot blag antidepresiv; pomaga nam ohranjati koncentracijo ter blaži bolečine.

In, kdaj je pitje kave smiselno omejiti? Kava vsebuje kislino, zato lahko pri občutljivih ljudeh povzroča želodčne ali prebavne težave. Da kava - zaradi kofeina - deluje stimuativno, ve vsak kavopivec. Še več, mnogi jo uživamo tudi zaradi tega razloga – sploh ob dnevih, ko se že zbudimo povsem brez energije. Kljub temu pa naj na tem mestu izpostavimo, da lahko prekomerno pitje kave v primeru preobčutljivosti pri nekaterih posameznikih izzove tesnobo, živčnost in nemir. Omejitve pa so priporočljive tudi pri ljudeh, ki se zdravijo zaradi visokega pritiska, saj ga kava precej poviša, četudi le kratkotrajno.


Čaj

Poznamo več vrst čajev: črnega, belega zelenega… Vsem je skupno, da vsebujejo antioksidante, ki varujejo zdravje krvnih žil in blažijo vnetne procese v telesu. Ljudje, ki uživajo veliko čaja, imajo znatno manjšo verjetnost oboleti za kakšno od srčnih bolezni ter doživeti srčno ali možgansko kap.

Čaj ima pozitiven vpliv na možgane. Z rednim uživanjem vsaj 2 skodelic zelenega čaja na dan, precej zmanjšamo verjetnost starostne degenerativne okvare spomina. Ker pomaga ohranjati kostno maso, se pri ljubiteljih čaja manj pogosteje pojavlja osteoporoza.

Učinkovit je v boju proti staranju, saj je dokazano, da so ljubitelji čaja biološko mlajši v primerjavi z ljudmi, ki čaja ne pijejo. Slaba lastnost čaja je, da obarva zobe. Vsebuje manj kofeina kot kava. Skodelica črnega čaja vsebuje od 17 do 70 mg kofeina, skodelica zelenega pa od 14 do 45 mg. Kofeina v skodelici kave pa je kar od 95 do 200 mg.


In še za konec: Goody nasvet

Kave ali čaja ne sladkajte, sploh pa se izogibajte kavi z raznoraznimi dodatki, ki so ponavadi precej kalorični. Če vam črna kava res ne ustreza, ji dodajte malce mleka ali morda cimeta, ki je bogat z antioksidanti. Če želite osladiti čaj, mu dodajte nekaj kapljic naravnega soka ali medu. Okus čaja lahko oplemenitite tudi z malce ingverja ali mete in tako tudi povečate njegovo antioksidativno vrednost. Izbiro med kavo in čajem prepuščamo vam. Odločite se za vam ljubšo. Pazite le, da ne boste pretiravali z njima, saj se ju velikokrat radi poslužimo v boju proti utrujenosti in pomanjkanju spanca. Priporočamo uživanje vsaj 6 ur pred spanjem, da nam ne motijo počitka in uživanje pred vadbo, saj nam dvignejo raven energije.

Goody piše
21.11.2019
Ali obstaja enakovredno učinkovita alternativa klasičnemu pralnemu prašku?
11.11.2019
Kava ali čaj? To je zdaj vprašanje.
18.10.2019
BPA na zatožni klopi
16.04.2019
Spomladansko čiščenje - kaj potrebujem?