Goody se je razvil iz zavedanja o neravnovesju, ki vlada na svetu. V določenih predelih sveta živi veliko ljudi v človeka nevrednih razmerah. Primanjkuje jim hrane, zdravil, izobrazbe in predvsem priložnosti, da si ustvarijo lepše življenje. Na drugi strani razviti zahodni svet s svojim nepremišljenim in sebičnim načinom življenja drvi v propad. Izobilje, v katerem živimo, velikokrat zamegli razum, zaradi česar je ogroženo tako zdravje celotne družbe kot tudi čisto in varno bivanjsko okolje. Zastrašujoče posledice svojih dejanj lahko opazujemo na dnevi ravni v porastu sodobnih bolezni (rak, alergije, neplodnost …) in v uničujočih posledicah podnebnih sprememb (poplave, požari, potresi …).
A Goody je trdno prepričan, da ni nikoli prepozno in da vsako dejanje šteje, pri čemer ga vodi Ghandijeva misel − Bodi TI sprememba, ki jo želiš videti v svetu. Goodyjeva vizija je pomagati ljudem, da delamo dobro zase, za soljudi in za naravo, ki nas obdaja. Tako se je porodila ideja o etični spletni trgovini z izbrano ponudbo, ki sega od najkakovostnejših izdelkov za nego in dišečih toplih napitkov do izvrstnih naravnih čistil in čudovitih modnih dodatkov. Vsak izdelek je del Goodyja z razlogom: ali izhaja iz pravične trgovine ali je ekološko pridelan in prijazen do okolja ali pa nosi posebno humanitarno noto. V skladu s tem Goody skrbno izbira svoje dobavitelje, saj želi, da sledijo načelom trajnostnega razvoja. Zato ponuja kavo in čaj iz pravične trgovine, kjer so pridelovalci pošteno plačani in udeleženi pri dobičku, izdelke za nego in čistila, ki ne vsebujejo nobenih zdravju škodljivih snovi in so popolnoma varni za okolje, ter modne dodatke, ki so ročno izdelani v revnejših predelih sveta. Goody verjame, da dela dobro, zato se njegova ponudba nenehno širi in izpopolnjuje.
Goody omogoča vsakemu izmed nas udobno in predvsem premišljeno nakupovanje, s katerim mimogrede prispevamo k izboljšanju življenjskih pogojev številnih ljudi v tretjem svetu, hkrati pa se obnašamo odgovorno do svojega zdravja in dobrega počutja ter planeta, na katerem živimo. Goody je filozofija in je način življenja, ki bo sčasoma postal neizogiben. Goody je v vsakem izmed nas. Bodi Goody tudi ti! :)
Certifikati in druge lastnosti Goodyjevih izdelkov
Za zagotavljanje najboljše kakovosti, ti Goody ponuja le certificirane izdelke.
Fair trade
Fair Trade International je globalna organizacija, katere cilj je zagotoviti pravično trgovanje za majhne pridelovalce in delavce v revnejših področjih sveta, zlasti v Afriki, Latinski Ameriki in JV Aziji. Razvijati se je začela v 80. letih prejšnjega stoletja na Nizozemskem.
Fair Trade ali pravična trgovina predstavlja alternativni pristop h konvencionalnemu trgovanju in temelji na partnerstvu med proizvajalci in potrošniki.
V okviru pravične trgovine ločimo dve vrsti proizvajalcev. Prva skupina so delavci, ki jim delodajalci za opravljeno delo zagotavljajo pošteno plačilo, jim omogočajo vključevanje v sindikate, nudijo zdravstveno varstvo ter po potrebi poskrbijo za primerno nastanitev. Druga skupina so majhni kmetje in rokodelci, ki se združujejo v zadruge z demokratično strukturo, ki jim Fair Trade standardi omogočajo pravične pogoje trgovanja in trajnostni razvoj. Zagotavljajo jim minimalno ceno izdelkov, s katero pokrijejo povprečne stroške proizvodnje, temu pa dodajo še dodatno vsoto, s katero poskrbijo za preživetje svojih družin, šolanje, zdravstveno oskrbo ter splošni socialni, ekonomski in okoljski napredek skupnosti. Z izključitvijio številnih posrednikov imajo proizvajalci boljši dostop do tržišča in posledično boljše plačilo. Načela pravične trgovine vključujejo še prepoved prisilnega in otroškega dela, enakopravnost spolov, varne in zdrave delovne pogoje ter varovanje okolja.
Fair Trade omogoča potrošnikom, da z nakupom izdelkov v pravični trgovini prispevajo k zmanjšanju neravnovesja moči v trgovskih odnosih in k odpravi krivic klasične trgovine. Poleg tega, da potrošniki na ta način pripomorejo k odpravljanju revščine, jim tak način trgovanja omogoča tudi boljši vpogled v kulturo in življenjske pogoje proizvajalcev, saj je izdelkom mogoče slediti do njihovega izvora. Izdelki, ki ustrezajo Fair Trade standardom in so opremljeni s Fair Trade certifikatom, segajo na različna področja. Logotip Fair Trade tako lahko zasledimo na kavi, čaju, svežem sadju, oreščkih, rožah, rastlinah, žogah, oblekah, nakitu, bombažu, kakavu, sladkorju, čokoladi, piškotih, sladoledu, na izdelkih za nego telesa in izdelkih domače obrti itd. Nadzor nad delovanjem pravične trgovine z nenapovedanimi kontrolami na terenu izvajajo mednarodno certificirane organizacije.
Goody te vabi, da si ogledaš ponudbo fair trade kave in čaja.
Cruelty Free
Cruelty Free International je leta 1898 ustanovljena in danes v svetovnem merilu vodilna neodvisna organizacija, katere cilj je izkoreniniti testiranje na živalih v najširšem smislu. Iz trdnega prepričanja, da takšno početje nikakor ne more biti etično upravičeno, se je razvil certifikat Cruelty Free. Omenjen certifikat, ki ga zaznamuje logotip skakljajočega zajčka, se uporablja za kozmetične izdelke in čistila.
Certifikat Cruelty Free je osrednji mednarodni standard, ki zagotavlja, da izdelek, skupaj z vsemi njegovimi sestavinami, ni bil testiran na živalih na nobeni stopnji izdelave. To velja tako za podjetje, ki je izdelek proizvedlo, kot tudi za laboratorije, s katerimi podjetje sodeluje, in za njihove dobavitelje. Certifikat prav tako zagotavlja, da proizvajalec svojih izdelkov ne prodaja na tržiščih, kjer je testiranje na živalih obvezno (npr. na Kitajskem).
Organski izdelki
V svetu narašča zavedanje, da so celovita organska oz. ekološka živila steber zdravega prehranjevanja, ki nam omogoča kvalitetno delovanje na vseh življenjskih področjih. Ekološka živila so kakovostna naravna živila, pridelana in predelana v skladu s strogimi mednarodnimi standardi. Ti zahtevajo, da je vsaj 95% sestavin v tovrstnih živilih sledljivih in iz nadzorovane ekološke pridelave. To pomeni, da morajo rastline rasti v zdravi zemlji, ki ni izčrpana od intenzivne pridelave in ni onesnažena z umetnimi gnojili in pesticidi. Pri predelavi in shranjevanju so lahko uporabljeni le dodatki naravnega izvora, prepovedani pa so vsi umetni konzervansi, arome in barvila ter gensko spremenjeni organizmi. Zelo strogi so tudi kriteriji glede reje živali, ki med drugim prepovedujejo rabo antibiotikov in rastnih hormonov ter določajo uporabo ekološke krme in minimalno število dni, ki jih mora žival preživeti na prostem. Na tržišču se za ekološka živila pojavljajo različne oznake. Pri tem je treba poudariti, da oznake naravno, domače in integrirano ne zagotavljajo ekoloških izdelkov. Ekološka živila zaznamujejo oznake ekološko, bio in organsko. Goody priporoča predvsem naravno kozmetiko, ki vsebuje organske sestavine.
Veganski izdelki
Veganstvo je način življenja, ki teži k izključitvi vseh oblik krutosti in izkoriščanja živali za hrano, obleke in druge namene ter simbolizira sočutje, zdravje in pozitiven pogled na svet. Certifikat Vegan (Vegansko) je priznan mednarodni veganski standard, ki ga že od leta 1944 podeljuje mednarodno združenje veganov The Vegan Society. Ta certifikat potrjuje, da izdelki ne vsebujejo nikakršnih živalskih proizvodov (niti npr. medu ali mleka) ali gensko spremenjenih organizmov (GSO). Lahko so sicer prisotni GSO rastlinskega izvora, a morajo biti ti posebej označeni. Certifikat Vegan prav tako zagotavlja, da v procesu izdelave ni trpelo nobeno živo bitje. To pomeni, da izdelek ni bil testiran na živalih, kar velja tudi za posamezne sestavine.
Goody ima v svoji ponudbi precej veganskih izdelkov, najbolj pa seveda izstopajo naravni izdelki za nego telesa.
Soil Association
Certifikat Soil Association Organic podeljuje zasebno britansko združenje The Soil Association, ki je bilo ustanovljeno leta 1946. Ta neprofitna organizacija je leta 1967 razvila prvi sistem certificiranja ekoloških izdelkov, ki danes sodi med najzahtevnejše na svetu. The Soil Association certificira več kot 70% vseh britanskih ekoloških proizvodov na različnih področjih − poleg ekoloških izdelkov živilske industrije označuje tudi ekološko kozmetiko in tekstil. The Soil Association spodbuja uveljavljanje štirih ekoloških načel: zdravje tal, planeta, živali in ljudi, ohranjanje živih ekosistemov in ciklov, pravičnost v vseh proizvodnih odnosih ter splošno skrb za ljudi in okolje. Certifikat Soil Association Organic zagotavlja, da vsebuje izdelek največji možni delež ekoloških sestavin.
Pri izdelkih z oznako ekološko, je to najmanj 95 % ekološko pridelanih sestavin; izdelki, ki so označeni z določenim odstotkom ekoloških sestavin, pa morajo vsebovati vsaj 70 % ekološko pridelanih sestavin. Sintetične sestavine so dovoljene le, če naravna oblika te sestavine še ni na voljo ali je sintetična sestavina na seznamu snovi, ki ne škodujejo zdravju in je biorazgradljiva. Izdelki s certifikatom Soil Association Organic prav tako ne smejo biti preizkušani na živalih in ne smejo vsebovati gensko spremenjenih organizmov ter zdravju škodljivih snovi (parabenov, sulfatov, sintetičnih barvil in dišav, kemikalij iz petroleja …).
Cradle 2 Cradle
Certifikat Cradle to Cradle (Cradle 2 Cradle, C2C) od leta 2002 podeljuje neprofitna organizacija Cradle to Cradle Products Innovation Institute, ki izobražuje in vzpodbuja proizvajalce, da postanejo njihovi izdelki pozitivna sprememba za okolje in družbo. Certifikat, ki ga je treba vsako leto obnavljati, temelji na treh načelih: uporaba lokalnih materialov in lokalne prakse uporabe izdelka, uporaba obnovljivih virov energije v proizvodnem procesu ter krožna ekonomija.
Zlasti krožna ekonomija naj bi povzročila tretjo industrijsko revolucijo, saj deluje po principu "od zibelke do zibelke" oz. odpadek je hrana, s čimer odpravimo koncept odpadka. Po tej filozofiji mora biti vsak izdelek zasnovan tako, da imamo po njegovi izrabi eno od dveh možnosti: ali ga kompostiramo sami na domačem vrtu in s tem vrnemo naravi hranila ali pa je tako dragocen, da ga vrnemo proizvajalcu, ki ga vključi v nov proizvodni cikel, torej dobi industrija hranilo za nov tehnološki proces. Snovna predelava odpadkov bo zagotovila zaprt krogotok, ki bo zaradi pomanjkanja surovin sčasoma postal nujen.
Certificirani produkti Cradle to cradle imajo svoje specifikacije razdeljene na pet različnih kategorij: zdravju prijazen material, ponovna uporaba materiala, obnovljiva energija, izravnava emisij ogljika, varovanje voda in družbena pravičnost. Prav tako je mogoče doseči eno izmed petih stopenj certifikata: osnovna, bronasta, srebrna, zlata ali platinasta, odvisno od celovitosti izpolnjevanja načel koncepta.
Najbolj znana znamka iz Goodyjeve ponudbe, ki ima Cradle 2 Cradle certifikat je seveda Method.
NaTrue
NaTrue je program certificiranja naravne kozmetike, ki ga je leta 2008 ustvarilo mednarodno združenje za ekološko in naravno kozmetiko (International Natural and Organic Cosmetics Association). Potreba po tovrstnem certificiranju se je pojavila zaradi vsesplošnega zavajanja uporabnikov z oznakami naravno in ekološko na kozmetičnih izdelkih.
Osnovni namen certifikata je torej poenotenje standardov za naravno in ekološko kozmetiko ter nadzor in zaščita naravnih izdelkov za nego kože. Certifikat NaTrue pozna tristopenjsko označevanje izdelkov, ki nudi uporabnikom preprost in natančen vpogled na delež naravnih oz. ekoloških snovi v kozmetičnem izdelku, proizvajalcem pa predstavlja spodbudo za nenehni napredek, da bi dosegli najvišjo stopnjo certifikata. Certifikat NaTrue z eno zvezdico zaznamuje naravno kozmetiko, z dvema zvezdicama naravno kozmetiko z deležem ekoloških sestavin, s tremi zvezdicami pa ekološko kozmetiko. Vsi izdelki morajo izpolnjevati osnovne kriterije, kar pomeni, da upoštevajo seznam dovoljenih in prepovedanih sestavin ter način njihove obdelave. Drugostopenjski izdelki morajo vsebovati vsaj 70 %, tretjestopenjski pa vsaj 95 % naravnih sestavin iz nadzorovane ekološke pridelave. S stopnjo se torej viša delež naravnih sestavin in niža delež kemično obdelanih naravnih sestavin. Deleži sestavin naravnega izvora se seveda razlikujejo glede na različne skupine izdelkov (šamponi, mila, losjoni …).
Med osnovne kriterije za pridobitev certifikata NaTrue spadajo tudi obnovljivi proizvodni procesi, odsotnost umetnih barvil in dišav ter silikonskih olj in surovin na osnovi nafte. Prav tako ti izdelki ne smejo biti testirani na živalih, določeni pa so tudi visoki standardi glede embalaže izdelkov. Ta mora biti minimalna, namenjena večkratni uporabi, recklirana in brez potisnih plinov. Ta certifikat lahko pridobijo le podjetja, katerih 75 % izdelkov ustreza standardom NaTrue za naravno ali ekološko kozmetiko.