media

Splošno znano je, da obstaja več vrst čokolade. Najpogostejša je delitev na belo, mlečno in temno čokolado. Trend današnjega časa je vsekakor temna čokolada. Trenutno še ne obstaja enotno določen standard za uvrščanje čokolade med temne, a največkrat gre za 70 do 99 % vsebnost kakava, ponekod pa tudi 60% ali manj.

Vemo, da je temna čokolada narejena iz kakava, a marsikdo ne pozna postopka pridobivanja in izdelave le-te. Celoten postopek se začne pri nabiranju zrn kakava. Sledijo fermentacija in sušenje, kasneje pa zrna pošljejo v tovarne za nadaljno proizvodnjo. Kakao in kakav v prahu vsebujeta veliko antioksidantov in sta koristna za naše zdravje. Razlikujeta se po tem, da je surovi kakao prah drugačen, ker se ne segreva in ima zato več hranil in zdravilnih lastnosti. Narejen je s hladnim stiskanjem nepraženih kakao zrn, tako, da ohrani več svojega naravnega okusa. Kakav v prahu se navadno segreva na veliko višjih temperaturah. Pridelan kakav je spran v kalijevi raztopini, ki nevtralizira njegovo kislost, kar mu daje tudi temnejšo barvo in mehkejši okus.

Temno čokolado mnogi poznajo tudi kot polsladko čokolado, medtem ko ekstra temno čokolado pogosto štejemo za grenko – sladko, čeprav so razmerja med kakavovim maslom in trdnimi snovmi lahko zelo različna med posameznimi različicami. Ameriški FDA (Ministrstvo za zdravje in socialne zadeve) na primer, šteje med polsladko ali grenko čokolado sladko čokolado, ki vsebuje najmanj 35% čistega kakava. Grenko – sladka čokolada ima običajno globlji okus in je manj sladka kot polsladka čokolada, se pa obe uporabljata za kuho in peko. Nesladkana ali čokolada za peko pa običajno vsebuje skoraj 100% kakav.

V čem se razlikujeta temna in mlečna čokolada?

Temna čokolada ima zaradi višje vsebnosti kakava veliko bogatejši okus od mlečne čokolade. Velja, da višji kot je odstotek kakava, bogatejši je okus. Kakav sam po sebi je grenek in močnega okusa. Proizvajalci čokolade, še zlasti mlečne, se poslužujejo različnih postopkov, kot so alkaliziranje, fermentacija, praženje in dodajanje mleka in sladkorja, da omilijo ta močen okus, kar pa lahko uniči zdrave flavanole in skupaj z nezdravimi dodatki deluje negativno na naše zdravje.

Pravno gledano, mora mlečna čokolada vsebovati vsaj 10% čiste čokolade z najmanj 3,39% mlečne maščobe in najmanj 12% trdnih snovi mleka. Raziskave kažejo na to, da lahko beljakovine v mleku zmanjšujejo absorbcijo zdravih antioksidantov iz kakava. V čem je težava? Vse kaže na to, da se mleko dejansko veže na flavonoide v čokoladi in jih tako naredi neuporabne za naš organizem. Mlečna čokolada zaradi tega ni dober vir antioksidantov. Iz istega razloga tudi ni priporočeno uživanje temne čokolade skupaj z mlekom.

Kaj pa bela čokolada?

Spoznali smo razliko med mlečno in temno čokolado, kako je pa z belo čokolado? Bela čokolada je še slabša od mlečne čokolade, pravzaprav ji sploh težko rečemo čokolada, saj sploh ne vsebuje trdnih snovi ampak samo kakavovo maslo. Če se želite torej zdravo posladkati, priporočamo, da posežete po majhnih količinah minimalno predelane temne čokolade, ki vsebuje vsaj 70% delež kakava. Taka čokolada je zdrava, saj vsebuje najmočnejše antioksidante in minimalno količino sladkorja, kar je zagotovilo za največjo korist, ki jo lahko dobimo iz temne čokolade.

V naši ponudbi najdete temne čokolade z različnimi vsebnostmi kakava, prepričani smo, da se najde za vsak okus nekaj. Klasične organske temne čokolade, za tiste bolj drzne pa organske temne čokolade z domiselnimi kombinacijami okusov. Privoščite sebi in svojim najbližjim najboljše kar lahko. Pokukajte na naše spletne poličke in se zdravo posladkajte. Goody vas prijazno vabi! :)

Goody piše
11.11.2019
Kava ali čaj? To je zdaj vprašanje.
18.10.2019
BPA na zatožni klopi
16.04.2019
Spomladansko čiščenje - kaj potrebujem?
16.04.2019
Katere vrste čokolade poznamo?